راه نو

خبری تحلیلی

راه نو

خبری تحلیلی

کردها به ائتلاف‌های گذشته پایبند هستند

کردها مایل به شکسته شدن رکود سیاسی هستند و در عین حال به ائتلاف‌های گذشته با شرکایی که در سختی های مبارزه علیه نظام گذشته با آنان همراه بودند پایبند هستند...

عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق میزبان روژنوری شاویس، معاون نخست وزیر و رئیس هیات مذاکره کننده کرد بود و در این دیدار تحرکات سیاسی جاری در عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف درباره پیشنهادات موجود برای تشکیل دولت جدید با یکدیگر گفت وگو کردند.

در این دیدار هم‌چنین نتایج سفر اخیر نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون به منطقه کردستان بررسی شد.

شاویس تاکید کرد:‌ کردها مایل به شکسته شدن رکود سیاسی هستند و در عین حال به ائتلاف‌های گذشته با شرکایی که در سختی های مبارزه علیه نظام گذشته با آنان همراه بودند پایبند هستند.

از سوی دیگر الحکیم با بیان اینکه مجلس اعلا به تداوم این روابط امید دارد بر ضرورت تلاش جدی برای آنکه دولت آینده قادر به اجرای برنامه هایش به ویژه در زمینه تامین امنیت و خدمات اساسی به ملت عراق باشد، تاکید کرد.

در همین راستا شاویس به هیات حزب فضیلت اسلامی که در ائتلاف ملی ادغام شده دستور العمل آماده شده از سوی ائتلاف جناح‌های کردستان را ارائه کرد. شاویس در دیدار با اعضای این ائتلاف اظهار داشت : ائتلاف جناح‌های کردستان طرحی ملی را مطرح خواهد کرد که در حل بحران سیاسی و از دست نرفتن وقت بیشتر و جلوگیری از دخالت‌های خارجی نقش خواهد داشت.

از سوی دیگر امیر الکنانی، دبیر کل جناح احرار وابسته به گروه صدر اظهار داشت: ائتلاف ملی عراق افراد شایسته بسیاری را برای پست نخست وزی داراست و می‌تواند آنان را به عنوان نامزد مورد رضایت همه طرف‌ها معرفی کند.

وی افزود:‌ عادل عبدالمهدی و ابراهیم الجعفری، کاندیداهای کنونی ائتلاف ملی هستند و در صورت مخالفت با آنان ما کاندیداهای دیگری از جمله قاسم داوود، ابراهیم بحر العلوم و احمد الجلبی را معرفی می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد